6. marts 2014

Divergent



Tris lever i en postapokalyptisk verden, hvor samfundet er inddelt i fem faktioner. Som 16-årig skal hun vælge, hvor hun hører til. Hendes valg vil diktere hendes venner, hendes idealer, hendes tilværelse. Det er et valg for livet. I sjældne tilfælde er der nogen, som falder uden for kategori. Hun afviger. Hendes liv er i fare.

Divergent er bestemt en af de få fortællinger, der er medrivende, interessant og samtidig moralepræget. Det er let at identificere sig med hovedpersonen til dels grundet af hendes alder, men også fordi vores samfund i dag også kan synes at være opdelt i fraktioner bestemt ud fra social placering, udseende, økonomi osv. Jeg læser sjældent bøger, og jeg læser endnu sjældnere bøger færdigt, men denne bog har bestemt blæst mig bagover. Igennem hele bogen har jeg været fanget og er blevet trukket ind i Tris’ verden. Bogens sprog er let, flydende og neutralt, hvilket bevirker, at du let bliver medrevet. Bogen indbefatter action, kærlighed og tempo, og denne eminente kombination er i mine øjne definitionen af en god bog. Jeg anbefaler sjældent bøger, men denne bog vil jeg anbefale helt oprigtigt til hver en nysgerrig sjæl.  

I får alle den eksklusive mulighed, at I kan hente e-versionen af bogen GRATIS i dag d. 6 marts og 24 timer frem. SÅ hvis I er interesseret i at læse bogen, kan i hente den nu lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Comments