5. juli 2013

Nem og lækker jordbærtrifli



Det dejlige præg af sommer, gav mig lyst til at lave en lækker jordbær-trifli til min familie og jeg. For at det ikke skal være løgn, så er det første gang, jeg laver det, men der er ingen tvivl om, at det må blive en af mine nye yndlings opskrifter. Derfor, ville jeg selvfølgelig dele opskriften med jer.

  • 15-20 jordbær
  • 15 makroner
  • 2 dl piskefløde
  • 1 dl jordbærmarmelade
  • 1 tsk vaniljesukker

Du starter med at rengøre jordbærrene og dele dem i kvarte. Derefter drysser du 1/2 tsk vaniljesukker over dem, og lader dem trække i 10-15 minutter. Pisk piskefløden til flødeskum og bland jordbærmarmelade og 1/2 tsk vanilje sukker i. Du kan altid selv smage til. Sidst, knuser du makroner og fylder alle ingredienser i et glas, som vist på billedet.

Super nemt og virkelig lækkert!

19 kommentarer:

  1. Ser så lækkert ud!
    Signne.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Shiat hvor ser det godt ud! Må jeg prøve en dag <3

    SvarSlet
  3. Det ser såå gude lækkert ud! Må selv prøve :D
    God weekend/ferie <3

    SvarSlet
  4. Hapshaps, hvor ser det lækkert ud - må prøves snarest muligt!

    SvarSlet
  5. Uffff, det ser ho alt for godt ud!

    SvarSlet
  6. Årh, det ser mega lækkert ud, mmmm savler næsten!! :D
    tag gerne et kig forbi min blog, broccolipippi.blogspot.com <3

    SvarSlet
  7. Hvor lækkert! :D

    http://camillatrinh.blogspot.dk/

    SvarSlet
  8. Det ser godt nok lækkert ud!

    Knus http://nannalowthomsen.blogspot.dk/

    SvarSlet
  9. Det ser super lækkert ud! Må jeg da lige prøve en dag;)

    //amandadamtoft.blogspot.dk

    SvarSlet
  10. Sikken en dejlig sommer dessert.
    Vi har jordbær i haven, så de kunne jo oplagt bruges til en jordbær dessert.
    God sommer :-)
    www.madling.dk

    SvarSlet
  11. Det ser også utroligt lækkert ud - den perfekte sommerdessert :)

    SvarSlet
  12. Ser lækz ud! Kig endelig forbi<3 http://byaugustamikkelsen.blogspot.dk

    SvarSlet
  13. Må jeg prøve en dag!<3

    www.whatever-youcallme.blogspot.com

    SvarSlet
  14. yum!! can't wait to try this :)

    hannahleavey.tumblr.com

    Hannah xx

    SvarSlet
  15. Det ser så lækkert ud!

    SvarSlet

Comments